Begrippen – Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is een praktijknaam van een eenmanszaak waarin Brenda Broeksema – Duesmann de werkzaamheden uitvoert –De behandelaar van Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is lid van de Nederlandse vereniging van Mondhygiënisten (NVM) en staat ingeschreven in het Kwaliteitsregister mondhygiënisten (KRM)
Afspraken maken
Afspraken kunnen telefonisch of direct na behandeling worden ingepland
Bereikbaarheid
Actuele telefoonnummer(s) en andere manieren om ons te bereiken zijn te vinden op de praktijkwebsite en in de praktijkinformatiemap.
Openingstijden
De actuele gegevens staan vermeld op de praktijkwebsite en in de praktijkinformatiemap
Wijzigingen persoonlijkegegevens
Geef adreswijzigingen en wijzigingen in ander belangrijke gegevens zoals tandarts, huisarts, gezondheid (ziekte, medicijngebruik etc.), telefoonnummer(zowel vast- als mobiel nummer) mailadres, zo spoedig mogelijk aan ons door.
Annulering/verzetten van afspraken
Afspraken dienen, indien noodzakelijk, uiterlijk 24 uur voor de behandeling geannuleerd te worden. Bij het niet annuleren, bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak, bij het niet verschijnen van uw afspraak of te laat komen(meer dan 10 minuten) behoudt Mondhygiënepraktijk Ootmarsum zich het recht de gereserveerde tijd in rekening te brengen, wanneer geen andere patiënten konden worden behandeld of andere gehonoreerde werkzaamheden konden worden verricht.
Kosten niet (tijdig) geannuleerde afspraken
1e keer: worden er geen kosten in rekening gebracht, de patiënt krijgt een waarschuwing 2e keer: er wordt 1 euro per gereserveerde minuut (dit is nog exclusief BTW) in rekening gebracht en de patiënt krijgt een waarschuwing 3e keer: de patiënt wordt uitgeschreven (als dit de 3e keer binnen 1 jaar is)
Tarieven en betaling
Tarieven
Mondhygiënepraktijk Ootmarsum berekend de kosten van de behandeling aan de hand van tarieven die door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) zijn goedgekeurd en vastgesteld. De actuele tarieven vindt u op de praktijkwebsite.
Begroting behandelkosten
Vanaf een bedrag van €250,- wordt een cliënt of diens wettelijke vertegenwoordiger vooraf schriftelijk geïnformeerd over de verwachte kosten van de behandeling. Deze begroting zal in tweevoud worden opgemaakt. Wanneer u akkoord bent met de voorgestelde behandeling ontvangt mondhygiënepraktijk Ootmarsum 1 begroting ondertekend retour.
Gemaakte kosten van de behandeling(en)
Alle gemaakte kosten van behandeling worden inrekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de cliënt. Ongeacht of deze kosten geheel of gedeeltelijk worden vergoed door de zorgverzekeraar. De gemaakte kosten die voor de behandeling in rekening worden gebracht kunnen afwijken van de begroting. De cliënt is ter allen tijden zelf verantwoordelijk voor de inzichten in vergoedingen van zijn/haar zorgverzekeraar
Declaratie
Cliënten ontvangen na behandeling een factuur thuis van Infomedics.
Behandelingen
Overeenkomst
Behandelovereenkomsten worden in principe mondeling met patiënten aangegaan. Op verzoek kan dit schriftelijk gebeuren.
Dossier
Van iedere cliënt, waarmee Mondhygiënepraktijk Ootmarsum een behandeling mee aangaat, wordt digitaal een dossier bijgehouden. De cliënt heeft het recht om inzage in het dossier te krijgen. Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is verplicht het dossier 15 jaar na de laatste behandeling te bewaren.
Derden
Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is niet bevoegd patiëntengegevens, zonder toestemming van de betreffende patiënt, aan derden te verstrekken.
Nederlands recht
Op de behandelovereenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
Overige voorwaarden
Persoonlijke bezittingen Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is niet aansprakelijk voor verlies van persoonlijke bezittingen in de wachtkamer of overige ruimtes
Parkeerboetes
Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is niet aansprakelijk voor een verkregen boete door een onjuist geparkeerde auto
Huisdieren
Het is niet toegestaan om uw huisdier(en) mee te nemen naar de afspraak, tenzij het een hulphond betreft
Mobiele telefoon
Tijdens de behandeling dienen mobiele telefoons op stil te worden gezet of uitgeschakeld te zijn.
Beeldmateriaal
Het is niet toegestaan om ongevraagd selfies, foto’s of videofilmpjes te maken in de wachtkamer en praktijkruimte.
Gedrag
Mondhygiënepraktijk Ootmarsum behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen te verwijderen uit het pand
Behandeltijd
Mondhygiënepraktijk Ootmarsum vindt de kwaliteit van de behandeling belangrijk waardoor het kan het voorkomen dat een behandeling iets langer duurt dan gepland. Wij doen ons best om de planning na te komen, maar dit is niet altijd mogelijk. Het kan dus zijn dat u even moet wachten. We vragen hiervoor uw begrip.
Roken
Het is niet toegestaan te roken in de praktijk.
Inzet
Uw medewerking en motivatie zijn essentieel in het bereiken van een goede mondgezondheid en om deze te behouden.
Klachten en geschillen
Bent u niet tevreden over uw behandeling bij de mondhygiënist?
De patiënt staat bij de NVM-mondhygiënist op de eerste plaats, maar er kunnen zich onverhoopt situaties voordoen waarover u niet tevreden bent, of waarover u een klacht wilt indienen. 1. Indien u ontevreden bent of een klacht wilt indienen, dan is het van belang dat u dit eerst met uw behandelend mondhygiënist bespreekt. Wellicht kunt u samen toch tot een oplossing komen. Indien dit niet lukt zal de mondhygiënist u doorverwijzen naar de NVM-klachtenregeling bij de skge.
2.De klachtenregeling bij de skge is gratis voor patiënten. De klacht wordt in behandeling genomen door een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en staat tussen partijen in. De klachtenfunctionaris probeert, in een bemiddelingstraject, samen met u en de mondhygiënist, tot een oplossing te komen. De klachtenfunctionaris handelt naar eigen inzicht, is onafhankelijk en hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mondhygiënist of aan NVM-mondhygiënisten.
3.Indien bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u ervoor kiezen een gerechtelijke procedure te starten. Een andere, meer laagdrempelige mogelijkheid is de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze geschilleninstantie is door alle beroepsorganisaties in de mondzorg opgericht en doet uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie is gerechtigd uitspraak te doen in zaken met een schadebedrag tot maximaal € 25.000. Voor het indienen van een geschil is griffiegeld verschuldigd aan de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg. De hoogte van het griffiegeld bedraagt € 75. Het griffiegeld dient te worden voldaan binnen vijf dagen nadat het geschil is ingediend.
Van belang is te vermelden dat u als cliënt in principe geen rechtstreekse toegang heeft tot de Geschilleninstantie. Uitzonderingen op deze gang van zake zijn altijd ter beoordeling van de Geschilleninstantie.
Voor meer informatie of het indienen van een klacht: www.skge.nl Voor het klachtenformulier: www.skge.nl/klachtenprocedure
Contactgegevens klachtenfunctionaris skge Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg Postbus 8018 5601 KA Eindhoven 088 – 022 9100 Telefonisch bereikbaar op maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
Toepasselijkheid en bekendmaking algemene voorwaarden
Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere behandelovereenkomst als bedoeld in de Wet Geneeskundigebehandelingsovereenkomst (WGBO) (Artikelen 7:446 t/m 7:468 van het BurgerlijkWetboek), die door Mondhygiënepraktijk Ootmarsum met cliënten wordt aangegaan.
Bekendmakingalgemene voorwaarden
De Algemene voorwaarden maken deel uit van debehandelovereenkomst en worden:
a. op een voor patiënten toegankelijke zichtbare plaats in depraktijk gepubliceerd. b. op de website van de praktijk (www.mpoomarsum.nl) vermeld. c. bij het eerste bezoek schriftelijk uitgereikt. – Mondhygiënepraktijk Ootmarsum is bevoegd deze algemenevoorwaarden te wijzigen.